Parę pomysłów na Twój własny, kieszonkowy Micro SaaS

Szczerze mówiąc pomysły które można znaleźć w internecie to marny clickbait. Receptą na SaaS jest Twoje doświadczenie w danej dziedzinie. Kluczowa jest identyfikacja problemy a następnie sprawna walidacja. Dlatego mnie bardziej inspirują przykłady niż "pomysł na biznes".

Micro Saas to rozwiązanie biznesowe które skupia się na potrzebie niszy - wąskiej grupy użytkowników. Jest prowadzone przez jedną osobę lub mały zespół.

Poprzez lepsze dopasowanie oferuje skuteczniejsze rozwiązywanie problemów. Zobrazujmy to w ten sposób: jeśli w firmie jest dziesięciu pracowników którym można zaoszczędzić parę godzin w miesiącu przez wykorzystanie SaaSowego rozwiązania to może okazać się, że opłata miesięczna 29 USD po prostu bardziej się firmie opłaca.

Czasami ta wartość wynika z kosztu dostosowywania ogólnego, horyzontalnego rozwiązania - jak jakiś duży CRM, który nie przewiduje use case'u wykorzystywanego w firmie i każdy korzystający musi wykonywać szereg dodatkowych, zbędnych kroków - takie rationale stoją za micro i #verticalsaas.ami

Przed popularyzacją #nocode Micro SaaS to był idealny model dla developerów. Dziś platformy takie jak #bubble czy #webflow pozwalają na budowanie rozwiązań osobom które nie mają technologicznego doświadczenia ale są bliżej faktycznych problemów które chcą rozwiązać.

Ostatnią, bardzo dla mnie ważną, charakterystyką Micro SaaSów jest business sustainability > growth. To duzy wyróżnik względem tradycyjnych startupów, zwłaszcza tych finansowanych przez VC.

Parę przykładów Micro SaaSów:

Tally.so to alternatywa dla Typeform - popularnej aplikacji do budowania formularzy internetowych. #Bootstrap.owany dwa lata temu przez dwójkę założycieli niedawno osiągnął 20 tys USD MRR (Monthly Recurring Revenue).

Bannerbear pomaga generować obrazki do SM. Przykład #openstartup w którym można kluczowe metryki oglądać - obecnie na 40 tys USD MRR -> https://www.bannerbear.com/open/

Karma bot to chatbot poprawiający morale w firmie. Obecnie na 28 tys USD MRR - https://www.indiehackers.com/product/karmabot/revenue

Jako ciekawostka na stronie Miro opisany jest Case tworzenia założeń https://miro.com/blog/karma-bot-product-development/

InfluenceKit narzędzie oferujące raporty w czasie rzeczywistym dla kampanii influancerów w Social Media. Na początku 2021 przekraczał 13 tys USD MRR

HYPEFURY tym razem pomagający tworzyć content i budować społeczność na Twitterze. Pod koniec 2021 roku przekraczający 24 tys USD MRR

Nocode otwiera przed pomysłowymi ludźmi szanse na zbudowanie własnego, kieszonkowego Micro Saasa. Na co czekasz? :)